Nasz wspólny bohater. |
W pudełku mamy planszę, na której znajduje się droga. Wiedzie ona od Bag End i prowadzi do Smoczej Góry. Są też dwie figurki głównych bohaterów: jeden mały Hobbit i trochę większy smok. Ustawiamy ich po przeciwnych stronach drogi i …..rozpoczynamy pełną przygód podróż. Wszyscy gracze poruszają się jednym Hobbitem (ma na imię Bilbo) i każdy ma tylko jeden ruch o jedno pole. Więc gdzie zabawa? Każdy dostaje po trzy żetony prowiantu i planszę, na której oznaczmy rozwój postaci w trzech dziedzinach – inicjatywie, przebiegłości i sile. Dostajemy też pięć kart krasnoludów, z których każda ma swój unikalny numer. Te karty posłużą nam do licytacji…ale o tym później.
Liść oznacza inicjatywę, lisek to przebiegłość, pięść to oczywiście siła. |
Ta część nie wymaga specjalnego opisu, może tylko tyle, że dzięki odpowiednim licytacjom posiadanymi kartami krasnoludów, możemy rozwijać swoją postać wchodząc na odpowiednie pola na planszy. Przy wędrówce pierwszy ruch wykonuje gracz z najmniejszą liczbą na karcie krasnali, a kolejny to ten z drugą wartością itd. Nie zawsze opłaca się mieć pierwszy ruch, bo są pola, gdzie traci się poziom rozwoju, więc sami rozumiecie. Ale na to, czy wygramy licytację nie mamy zbyt dużego wpływu, wiele zależy od tego jakie mamy karty na ręce i jakich użyją nasi przeciwnicy.
Każda z czterech faz składa się z Wydarzeń i Przygód. |
Klejnoty - przedmiot pożądania. |
A co ze smokiem ? Gra kończy się w momencie, gdy Bilbo
dotrze do Samotnej Góry i rozegrane zostaną wszystkie przygody, bądź gdy Samug
(znaczy smok) dotrze do pola „Miasto na Jeziorze”. Za każdym razem, gdy gracz
nie zrealizuje przygody, której się podjął, losujemy smocze płytki. Na nich
mamy narysowane, co się dzieje. Najczęściej tracimy poziom rozwoju którejś
umiejętności, a smok porusza się o jedno pole. Jeśli nikt nie podejmie się
realizacji przygody, smok także porusza się o jedno pole. Zatem aby doprowadzić
Bilba do celu, potrzebna jest współpraca. Z drugiej strony rywalizujemy o
klejnoty, więc trochę jak w korporacji…wyścig szczurów (pomogę jak mi się to
opłaci).
Reasumując. Gra mimo powtarzających się elementów mocno
losowa. I bardzo dobrze, bo dzieci mają szansę wygrać z dorosłymi. Nie mam
żadnych zastrzeżeń co do jakości elementów w zestawie, a sama fabuła jest
bardzo wciągająca i dająca wiele radości.
Czasami udaje się zebrać sporo klejnotów. |
Bardzo praktyczna wypraska, która pozwala na utrzymanie porządku w pudełku.
Łatwa do wytłumaczenia. Rozgrywka jest niezbyt skomplikowana, możemy spokojnie zagrać w nią zarówno z dzieckiem jak i dziadkiem.
Przyjemna, rodzinna gra z elementem licytacji.
Łatwa do wytłumaczenia. Rozgrywka jest niezbyt skomplikowana, możemy spokojnie zagrać w nią zarówno z dzieckiem jak i dziadkiem.
Przyjemna, rodzinna gra z elementem licytacji.
Różnorodna gra bo mamy kości, karty, licytację i przygody.
WADY
Trochę przestarzała grafika.
Czy spodoba się wytrawnym graczom ... pewnie nie.
WADY
Trochę przestarzała grafika.
Czy spodoba się wytrawnym graczom ... pewnie nie.
OCENA STARSZYZNY 8 / 10
OCENA MŁODZIEŻY 8 /10
Liczba graczy:
wiek: 8+
czas gry: 40 minut
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz