wtorek, 12 maja 2015

RYCERZE I ZAMKI - EGMONT - ten zamek bedzie mój


Już przy okazji Budowy Zamku zachwalałam grafikę autorstwa Macieja Szymanowicza, nie inaczej jest w tym przypadku. Podobna tematyka bo i rycerze i zamki, a jednak zupełnie inne gry. 
Zresztą cała seria "Dobra gra w dobrej cenie" zachowana jest w podobnym klimacie graficznym. Według mnie to bardzo fajne posunięcie.

To druga gra z tej serii w jaką graliśmy. Podobnie jak w przypadku Pirackich Skarbów, mamy tutaj do czynienia z prosta grą, szybką rozgrywką i co ważne, a może najważniejsze, z dobrą zabawą. Zadaniem graczy jest zdobycie jak największej ilości zamków, za które możemy odpowiednio zdobyć jeden lub dwa punkty. Może nie sama ilość zamków się liczy, co punkty, które możemy za nie zdobyć.  




















Do zdobycia mamy zamki drewniane, ceglane i kamienne. Każdy gracz otrzymuje 8 kart armii w jednym kolorze. Na dole każdej karty rozrysowana jest siła z jaką postać może zaatakować dany zamek. Ale siła to nie wszystko, jak na prawdziwej wojnie tak i tu liczy się taktyka, strategia, no i trochę szczęście. Dlaczego? W każdej rundzie zawodnicy wykładają po dwie karty (obrazkami do dołu), kiedy wszyscy już to uczynią odkrywamy je i patrzymy czyja armia zwyciężyła. Jeśli na stole będą dwie takie same karty, wówczas odkładane są na bok (do obozu), chłopi wracają do pozostałych kart na ręce, a zamek zdobywa gracz, który ma przed sobą najsilniejszą kartę. Przykład na dole.
W tej sytuacji wygrywa gracz niebieski, ponieważ rycerze z łukami się powtórzyli.
Gra trwa 7 rund. W jednej rundzie można podbić zamek, lub kiedy na kafelku widnieje bęben, zwerbować jednego, wykorzystanego wcześniej, członka armii. 
 
Oczywiście jako jedyna nie mam punktów.


Miecz początkowo dzierży najmłodszy uczestnik, w czasie gry przekazywany jest do rąk gracza z najmniejszą ilością punktów. Czy papierowy miecz się przydaje? Może nie do walki wręcz, ale w przypadku remisu, zdobyty zamek wędruje do gracza, który aktualnie go posiada. Odpowiedź brzmi: tak opłaca się go mieć.

ZALETY
Świetna pozycja dla początkujących graczy. Rozgrywki są szybkie. Proste zasady nie zniechęcą dzieci, a wręcz przeciwnie mogą zapoczątkować nowe hobby.
Zgrabne, małe pudełko, przystępna cena, a w środku przyjemna gra - czego chcieć więcej na początek. Dobra gra w dobrej cenie jak głosi napis na pudełku.

WADY
Dla bardziej wprawnych graczy może wydać się trochę nudna. 


OCENA STARSZYZNY  6,5 /10 
OCENA DZIECKA           10   /10



Liczba graczy: 2-4
wiek: 6+
czas gry: 15 minut

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz