Zasady gry do ogarnięcia przez ośmiolatków, ale już obmyślanie taktyki przerasta ich możliwości. Graliśmy z Kubą i chociaż twierdzi, że fajna i mu się podoba, to podczas gry układał karty na chybił trafił. Nie do końca rozumiał zależności miedzy nimi, trochę tego dużo jak na jego małą główkę. Określenie wieku graczy od 10-ciu lat wydaje się bardzo trafne.
Gra składa się z 3 rund. Na stole rozkładanych po sześć fragmentów muru. Każdy gracz zostaje wodzem swojego plemienia. Ma do dyspozycji małą armię. Z dziewięciu wojowników odrzuca losowo dwóch, a jednego do odstrzału wybiera sam. Pozostałych sześciu stara się zniszczyć rzymski mur. Zadaniem graczy jest poukładanie swoich wojowników w takiej kolejności, aby zdobyć forty z jak największą ilością punktów lub trzech z ujemnymi wartościami (wówczas automatycznie wygrywamy). Trzeba pamiętać, że na polu bitwy nie jesteśmy jednak sami, konkurują z nami pozostałe rozwścieczone plemiona.
Karty wojowników, czasami sama siła nie wystarczy, liczy się także moc. |
Karty murów. Nie ma to jak KomFort. |
Wystarczy zebrać 3 z 4 kart z ujemnymi wartościami i wygrana nasza. |
Rozgrywka jest szybka i pasjonująca, grafika na kartach zabawna, a i same nazwy fortów dowcipne (NieFort, FortHeca czy KomFort). Szczerze polecam tą pozycję jako rozgrzewkę przed poważniejszymi grami. Rozrusza szare komórki i pobudzi ducha rywalizacji.
Układamy, |
odkrywamy, |
zdobywamy ... a przynajmniej niektórzy. |
ZALETY
Szybka, prosta i zabawna rozgrywka, wymagająca taktycznego myślenia.
Małe, zgrabne pudełko.
Ładnie wykonana, śmieszne grafiki i nazwy Fortów.
WADY
Duża losowość. Wiele zależy od ruchu pozostałych graczy.
OCENA STARSZYZNY 6 / 10
Ładnie wykonana, śmieszne grafiki i nazwy Fortów.
WADY
Duża losowość. Wiele zależy od ruchu pozostałych graczy.
OCENA STARSZYZNY 6 / 10
Liczba graczy: 1-4
wiek: 10+
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz