poniedziałek, 9 marca 2015

ZIG ZAK SKOKI NARCIARSKIE - TREFL - leć Kamil, leć

Macie w domu fana sportu? A ja mam. Mam fana sportów wszelakich. Katuje nas wszystkimi transmisjami sportowymi jakimi się da (no dobra na jakie mu pozwolimy). Kolarstwo, piłka nożna (buuuu), biegi narciarskie, biathlon, podnoszenie ciężarów itd. Teraz na przykład leci kolarstwo torowe. Kumacie, bo ja nie... 
Zarażony na dobre przez dziadków - nie rokuje na wyzdrowienie.
W swojej kolekcji mamy już gry o tematyce sportowej. Opisywane wcześniej, Grand Prix ostatnia prosta o Formule 1, w przygotowaniu recenzja Gooola oczywiście o piłce nożnej, także kiedy zobaczyłam zapowiedź gry Zig Zak Skoki narciarskie przebierałam nogami, kiedy będzie już dostępna w sklepach. Szkoda, że została wydana kiedy kończy się sezon zimowy, no ale załapaliśmy się na samą końcówkę.
Skoki narciarskie w nowym wydaniu.
 
Gra jest przeznaczona dla 3-6 graczy w wieku 7+. Przeważnie gramy w trójkę, ale ostatnio, w ramach zarażania znajomych naszym hobby, udało nam się zagrać w piątkę. Muszę przyznać, że w przypadku tej pozycji, większa ilość graczy zadziałała zdecydowanie na korzyść. Było weselej, dynamiczniej, a walka o karty bardziej zaciekła. 
Celem gry jest ... no zgadnijcie.... tak oddanie jak najdłuższego skoku. Podobnie jak na prawdziwych zawodach dodatkowo punktowany jest także styl lotu, w tym wypadku chodzi o sposób ułożenia linii. 
Prawidłowy skok, linia ciągła.
Nieprawidłowy skok, przerwana linia.
Na środku stołu rozkładamy karty ze skoczkami, ilość zależy od liczby graczy (4 x liczba graczy, w naszym przypadku na 3 osoby rozkładamy 12 kart). Karty z napisem Hop! i Bęc! tasujemy i rozdajemy każdemu graczowi (bez podglądania). Na trzy-cztery odwracamy je i jak zawodnik po wybiciu z progu, tak i my lecimy tzn. dobieramy kary do swojego lotu. Utrudnieniem jest to, że można używać tylko jednej ręki. 
Zestaw dla pięciu osób.

Hop! i Bęc!


Ze stołu pobieramy karty w taki sposób aby ułożyć ciągłą linię skoku. Możemy je obracać o 180 stopni. Za każdą przerwaną linię tracimy jeden punkt. Dodatkowo punktowane jest również to jeśli kolor kart lotu pokrywa się z kolorami Hop! lub Bęc!. W sytuacji kiedy karta zabrana ze stołu nie pasuje nam możemy ją odłożyć z powrotem. Skok nie może być jednak krótszy niż trzy karty lotu. Już skończyłeś - to krzycz Bęc! Kolejność również ma znaczenie.


Podobnie jak w prawdziwych zawodach, gracze mają dwie szanse na wykonanie najdłuższego lotu. Wygrywa ten, który zdobędzie najwięcej punktów, czyli niebieskich żetonów po dwóch skokach.


Nie ukrywam, że ta pozycja znalazła się u nas ze względu na tematykę. Na pewno sprawdzi się u dzieciaków, zwłaszcza tych zafiksowanych na sporcie.


Czytałam artykuł, w którym autor gry Dariusz Kułak opisuje skąd pomysł i jak powstawała gra, a także jak zmieniono jej tytuł. Pierwotnie brzmiał on"Telemark" i wszystko byłoby jasne i czytelne. Ale Zig Zak Skoki narciarskie? No dobra, jeszcze te skoki narciarskie to rozumiem ale Zig Zak?  Tytuł zaproponowany przez autora nie przeszedł bo ponoć mało osób wie co to jest telemark. Myślę, że wydawca nie docenił swoich rodaków. Po latach kibicowania Adamowi Małyszowi, a obecnie Kamilowi Stochowi myślę, że każdy Polak duży i mały wie co to jest telemark. Jeszcze bym zrozumiała Hop Bęc Skoki narciarskie, bo takie napisy widnieją na kartach zaczynających i kończących skok. Ale Zig Zak? Halo?
Na trzy-cztery odwracamy karty

i układamy karty tak, aby linia była ciągła.


ZALETY
Zabawna gra na spostrzegawczość i refleks. Rozgrywki są szybkie. Jest dużo interakcji miedzy zawodnikami, bo w końcu kto pierwszy ten lepszy.
Zasady są bardzo proste, a wytłumaczenie ich zajmuje dosłownie chwilkę. Sama instrukcja napisana jest bardzo przejrzyście i czytelnie. 
Niewątpliwie zaletą jest także cena, niespełna 20zł.

WADY 

Często narzekam na zbyt duże pudełko, tym razem jest odwrotnie. Pudełko jest tak bardzo tak małe, że ledwo można zmieścić woreczek z żetonami. Trzeba naprawdę uważać żeby nie uszkodzić kart.
Zdecydowanie jest to gra dla dzieci, dorosłych raczej nie zachwyci, ale też i nie zanudzi.


OCENA STARSZYZNY       5 /10
OCENA MŁODZIEŻY          6 /10



Liczba graczy:3-6
wiek: 7+
czas gry: 15 minut



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz