środa, 4 maja 2016

Gry dla dzieci (5-10 lat) wydane w kwietniu

Nasza młodzież ogarnęła kolejną grę w kategorii wiekowej 10+, dlatego postanowiłam rozszerzyć zakres wiekowy o gry dla 10-latków. I chociaż myślę, że jeszcze przez jakiś czas częściej będziemy sięgali po mniej skomplikowane i zaawansowane gry, to już trzeba gromadzić wiedzę na temat tych, po które warto będzie sięgnąć niebawem.
W kwietniu pogoda nas nie rozpieszczała, inaczej sprawa wygląda jeśli chodzi o ilość nowości wydawniczych. Jest w czym przebierać. Zatem ... 


5-lat


Ptaki KIWI chciałyby spędzić trochę czasu poza Nową Zelandią. Niestety, mają jeden mały problem – są nielotami. Wpadły jednak na pewien pomysł. Jeśli wskoczą do skrzyń, w których przewozi się owoce KIWI, to będą mogły dotrzeć do różnych miejsc na świecie. Szybko zbudowały katapulty i… tu wy wkraczacie do akcji. Pomóżcie nielotom dostać się do skrzyni z owocami! KIWI to wesoła gra rodzinna, w której liczą się refleks, zręczność i odrobina taktyki.



Gra przeznaczona jest dla 2-4 graczy w wieku 5+
Czas gry: 15 minut


Gobblety - FoxGames

"Gobblety" to idealna pierwsza gra strategiczna dla najmłodszych graczy – kółko i krzyżyk do kwadratu!
Reguły są banalnie proste: gracze po kolei układają na planszy swoje pionki o trzech różnych wielkościach przy czym większe mogą zjadać mniejsze. Można też poruszać uprzednio położonymi na planszy Gobbletami, warto jednak zawsze pamiętać, co się pod nimi znajduje. Wygrywa bowiem ten gracz, który jako pierwszy będzie miał ustawione 3 pionki w linii. 


Gra przeznaczona jest dla 2 graczy w wieku 5+
Czas gry: 5 minut



6-lat
Kapitan Sknera - Bomba Games

Po kolejnej udanej wyprawie łupieżczej, piraci wracają do swojej kryjówki. Teraz najważniejsze zadanie jakie ich czeka, to podział łupów. Czy uda Ci się zagarnąć najcenniejsze skarby i stać się Kapitanem Sknerą?!

Gra przeznaczona jest dla 2-5 graczy w wieku 6+
Czas gry: 20-30 minut

Źródło: http://bombagames.pl/games/kapitan_sknera.html

Na rynek - Alter

Gra NA RYNEK! została zaprojektowana z myślą o dzieciach w wieku od 6 do 10 lat. Podczas rozgrywki uczestnicy rozwiązują zadania związane z umiejętnością układania rymów, odnajdywania brakujących elementów, spostrzegawczością oraz posługiwania się gestem i symbolami.
Obserwacja graczy pozwala na monitorowanie i analizowanie wad rozwojowych, w tym w tym słuchu fonematycznego, analizy wzrokowej, logicznego myślenia oraz umiejętności dodawania i odejmowania.
Ponadto gra w przyjazny sposób przybliża realia krakowskiego średniowiecza, a w szczególności historię uczty u Mikołaja Wierzynka. Plansza do gry została zaprojektowana w sposób, który umożliwia dodatkowo pracę z dziećmi w oparciu o wspaniałe ilustracje. Jest bazą do snucia opowieści oraz omawiania zwyczajów epoki. Każda ilustracja do pretekst do opowiedzenia wspaniałej historii.



Gra przeznaczona jest dla 2-4 graczy w wieku 6+
Hexx - FoxGames

To logiczna gra rodzinna, będąca kompromisem pomiędzy grą na refleks, a grą logiczną. To dynamiczna "party game" oparte na grze w domino. Gracze wykładają swoje sześciokątne karty, dopasowując kolorami do kart leżących już na stole. Wygra ten gracz, który pierwszy pozbędzie się wszystkich swoich kart.
Wszyscy gracie jednocześnie!
Każdy z Was otrzymuje po 15 kafelków i stara się dołożyć je do kafelków leżących na stole najszybciej, jak to możliwe. Im więcej boków kafelka dopasujesz, tym więcej kafelków oddasz innym graczom.

















Gra przeznaczona jest dla 2-5 graczy w wieku 7+
Czas gry: 20 minut



8-lat
Rączki złączki - 2Pionki

Rączki Złączki to gra imprezowa, w której przeplata się zręczność i kooperacja! Każdy z graczy zakłada kolorową opaskę na nadgarstek. Na sygnał sędziego, każdy z graczy zza pleców wyciąga rękę i formuje z innymi graczami, z tym samym kolorem opaski drużyny. W zależności od tego ilu graczy jest w danej drużynie, gracze muszą ułożyć słynną architektoniczną budowlę wskazaną przez instrukcję na odpowiedniej karcie. Podczas gry będziemy tworzyć takie budowle jak Wielki Mur Chiński, Wiszące Ogrody Semiramidy czy słynne Piramidy. W pudełku znajdziemy również znane polskie obiekty takie jak, hala sportowa – Spodek, Smok Wawelski, Dąb Bartek i inne! Wszyscy gracze w najszybszej drużynie otrzymają punkty na rękę, której użyli do budowy obiektu.
Gracz, który jako pierwszy uzbiera trzy punkty na lewą rękę i trzy punkty na prawą wygrywa!

















Gra przeznaczona jest dla 4-8 graczy w wieku 8+
Czas gry: 10-20 minut


Gra o tor - Rebel

Gry o pociągach bywają lekkie i przyjemne, ale też są złożone i wymagające. "Gra o Tor" jest lekką grą karcianą, która ma bardzo proste zasady oferując przy tym sporo możliwości rozmaitych zagrań. 
Każdy z graczy będzie posiadał własny pociąg składający się z lokomotywy i 7 ponumerowanych wagonów umieszczonych w losowej kolejności. Podczas swojej tury gracz albo weźmie nowy wagon, aby zastąpić jeden z już posiadanych, albo skorzysta ze zdolności jednej z kart pozwalających zamieniać wagony miejscami, przesuwać, podmieniać, czy nawet usunąć wagony przeciwników. Zwycięzcą zostanie ten z graczy, który jako pierwszy ułoży swoje wagony w rosnącej kolejności.




Gra przeznaczona jest dla 2-4 graczy w wieku 8+
Czas gry: 30 minut


Jamaica - Rebel

Jamaica to świetna gra o wyścigu pirackich statków na pięknej planszy. Nieskomplikowana, urzekająca mechanika, i, pomimo kostek, nie specjalnie losowa, bardzo dobrze sprawdza się w gronie rodzinnym. Opiera się na mechanizmie gospodarowania zasobami, z którym radzą sobie nawet młodsze dzieci.



Gra przeznaczona jest dla 2-6 graczy w wieku 8+
Czas gry: 45 minut


Gra ze śliwką na okładce i liczbą Pi w tle  - Lucrum Games

Pomysłowa gra w karty, doskonała na spotkania rodzinne oraz imprezy towarzyskie.
Do wylosowanego zestawu kart trzeba dobrać odpowiednią strategię. Aby wygrać, należy skompletować punktowane kolekcje owoców. Przy obmyślaniu taktyki okazuje się, że liczba Pi jest bardzo ważna, a śliwka staje się naprawdę szczególnym owocem. To jednak nie wszystko. W grze bierze udział także „pies obronny”, a czasem trafia się również akcja specjalna...
Pełen cykl gry trwa trzy rundy po 5-6 tur, w zależności od ilości uczestników. Dla doświadczonych graczy propozycja trudniejszego wariantu.
Oryginalne ilustracje i grafiki kart inspirowane są malarstwem XVII-wiecznej przyrodniczki Marii Sibylli Merian.

















Gra przeznaczona jest dla 3-5 graczy w wieku 8+
Czas gry: 30-40 minut

Wybuchowa mieszanka - Rebel

Gra "Wybuchowa Mieszanka" to gra "w kulki", w której trzeba rozważnie planować swoje ruchy oraz z namysłem wybierać mikstury, które będziemy warzyć tak, aby uzbierać jak najwięcej punktów zwycięstwa.
Dlaczego MUSISZ to mieć?
KULKI! Kto nie lubi grać w kulki? Wybierasz jeden z pięciu torów wypełnionych kulkami w czterech kolorach. Bierzesz jedną kulkę i, jeśli spowodowało to zderzenie się kulek w tym samym kolorze, te również bierzesz! Czy zaszła reakcja łańcuchowa i znowu zderzyły się kulki w tym samym kolorze? Są Twoje!
Kolorowe, solidne elementy wykonane z twardej tektury sprawią, że gra posłuży Wam przez bardzo długi czas!
Zasady po pierwszej rundzie stają się intuicyjne i gra przebiega bardzo płynnie. Z jednej strony jest pole do kombinowania, a z drugiej proste zasady pozwalają zasiąść do rozgrywki z dziećmi, które bez problemu się w niej odnajdą. 



Gra przeznaczona jest dla 2-4 graczy w wieku 8+
Czas gry: 30-60 minut

Źródło: http://wydawnictwo.rebel.pl/x.php/6,692/Wybuchowa-Mieszanka.html



Goool!Mistrzostwa - Egmont

Jesteś menadżerem piłkarskiej drużyny. Przed tobą najważniejszy mecz mistrzostw. Przyjmij odpowiednią taktykę i doprowadź swoją drużynę do zwycięstwa. 
GOOOL! MISTRZOSTWA to rozbudowana wersja bestsellerowej gry „Goool!” Większe boisko, 11 zawodników w każdej drużynie, dodatkowe zasady (aut, przejęcie piłki, rzut rożny, parady bramkarzy i inne) zapewnią jeszcze więcej futbolowych emocji. 


Gra przeznaczona jest dla 2 graczy w wieku 8+
Czas gry: 30 minut

10-lat
Hack Trick - Fullcap Games

W Hack Trick dwóch hakerów rywalizuje o to, który z nich pierwszy złamie zabezpieczenia serwera, przez wprowadzenie trzycyfrowego hasła przed przeciwnikiem.
Za pomocą kart generujesz cyfry, które potem umieszczasz na klawiaturze. Miej się jednak na baczności, gdyż twój przeciwnik również może wybrać tę samą cyfrę, a wtedy nie tylko przejmie twój znacznik, ale także może uzyskać informację na temat twoich kart. Wygrywa haker, który jako pierwszy utworzy rząd z 3 swoich znaczników (poziomo, pionowo lub ukośnie) lub umieści je na jednym klawiszu.



Gra przeznaczona jest dla 2-4 graczy w wieku 10+
Czas gry: 15 minut

Niet - 2Pionki

To innowacyjne podejście do karcianej klasyki.
Co rundę zmieniają się: osoby z Twojej drużyny, kolor Atu jaki i liczba punktów za zebrane Lewy.
Zagrywaj swoje najlepsze karty, próbuj odkryć zamiary przeciwników, uformuj ze swoją drużyną najlepszy sojusz i wygrywaj nawet najzimniejsze wojny.
Przystępność zasad i różnorodność możliwych do zagrania ruchów zachwyci fanów klasycznych gier karcianych jak Tichu czy Brydż.

















Gra przeznaczona jest dla 2-5 graczy w wieku 10+
Czas gry: 30 minut

Od Helu do Wawelu - Granna

Każdy z nas jako dziecko lubił jeździć palcem po mapie. Teraz mamy możliwość sprawdzenia swojej wiedzy o położeniu geograficznym najatrakcyjniejszych miejsc w Polsce. Gracze wcielają się w rolę podróżników, którzy mają na celu określenie położenia miast i atrakcyjnych obiektów względem siebie.
Znasz kierunki świata?
Wiesz, które z miast jest bardziej wysunięte na wschód, północ lub zachód?
Sprawdź swoją znajomość mapy Polski, kontroluj czy nie zabłądziłeś i wyrusz w niezwykłą podróż z GRANNĄ.


Gra przeznaczona jest dla 2-6 graczy w wieku 10+
Czas gry: 30 minut





1 komentarz:

  1. Kapitan sknera w swojej cenie, czyli około 40 czy 45 zł to rewelacyjna propozycja! Nawet dla 6 latka sprawdzi sie, zasady nie są trudne, jak i sama gra, natomiast daje dużo frajdy. Zwłaszcza, gdy gramy w kilka osób. Nie nudzi sie szybko, jest solidnie i bardzo ładnie zrobiona, no po prostu dobrze wydane 40 zł!

    OdpowiedzUsuń